TEM Otoyolu’nun Gebze ve İzmit Kavşakları arasında devam eden üstyapı iyileştirme ve büyük onarım çalışmaları, kritik bir aşamaya ulaştı. Bu kapsamda, Muallimköy Kavşağı ile Doğu Hereke Kavşağı arasındaki güney yolda yapılacak yenileme çalışmaları nedeniyle otoyolun İstanbul-Ankara istikameti tamamen trafiğe kapatılacak. Bu önemli düzenleme, sürücülerin ulaşım planlarını yeniden gözden geçirmesini gerektirecek.
Çalışmalar süresince trafik akışının güvenli ve kesintisiz ilerlemesi için kapsamlı bir ulaşım planı hazırlandı. İstanbul’dan Ankara yönüne seyreden araçlar, Muallimköy Kavşağı’ndan itibaren D-100 Devlet Yolu’na ve Kuzey Marmara Otoyolu’na yönlendirilecek. Aynı zamanda, D-100 Devlet Yolu ve Kuzey Marmara Otoyolu’ndan gelip TEM Otoyolu Muallimköy Kavşağı Ankara yönüne girmek isteyen araçlara geçiş izni verilmeyecek. Bu istikameti kullanacak sürücülerin öncelikli olarak D-100 Devlet Yolu’nu tercih etmeleri önemle duyuruldu.
Bir diğer önemli düzenleme ise Osmangazi Köprüsü bağlantısını etkileyecek. Muallimköy Kavşağı’nda Osmangazi Köprüsü istikametinden gelerek TEM Otoyolu Ankara yönüne bağlanan kol da trafiğe kapatılacak. Bu araçlar da D-100 Devlet Yolu üzerinden Ankara istikametine yönlendirilecek. Ayrıca, sürücülerin D-100 Devlet Yolu’nu kullanarak TEM Otoyolu Dilovası Gişeleri Ankara yönüne giriş yapmalarına da izin verilmeyecek.
Büyük onarım çalışmaları, 22 Haziran 2026 Pazartesi günü saat 08:00’de başlayacak ve sürecin hızla tamamlanması amacıyla 24 saat esasına göre aralıksız sürdürülecek. Uygulama süresince herhangi bir mağduriyet yaşanmaması için çalışma sahasında tüm emniyet tedbirleri alınacak ve onaylı trafik projesine uygun işaretlemeler yapılacak. Yetkililer, sürücülerin güvenli bir seyahat için yol üzerindeki trafik işaret ve işaretçilerine titizlikle uymaları gerektiğini vurguladı.

