Gölcük Belediyesi, sürdürülebilir bir çevre ve daha temiz bir gelecek vizyonuyla önemli bir adım attı. İlçe genelinde 3 bin 534 ilkokul öğrencisine sıfır atık eğitimi verilerek, geleceğin çevre elçileri yetiştirilmeye başlandı.
2025-2026 eğitim yılı boyunca devam eden bu kapsamlı çevre hareketi kapsamında, Gölcük Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü ekipleri, 24 farklı okulu ziyaret etti. Uzmanlar tarafından verilen eğitimlerle çocuklarda çevre bilincinin erken yaşta oluşturulması hedefleniyor.
İlkokullarda Büyük Çevre Seferberliği
Gölcük Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü bünyesindeki uzman ekipler, eğitim yılı süresince ilçe genelindeki 24 ilkokulda konferans salonlarında interaktif eğitimler düzenledi. Görsel materyallerle desteklenen sunumlar sayesinde minik öğrenciler, çevre korumanın önemini hem eğlenerek hem de öğrenerek kavrama fırsatı buldu.
Atıklar Çöp Değil, Gelecek Oluyor
Eğitimlerde, günlük yaşamda sıkça karşılaşılan atıkların doğru şekilde yönetilmesinin önemi vurgulandı. Gölcük Belediyesi uzmanları, öğrencilere evde ve okulda oluşan atıkların nasıl ayrıştırılması gerektiğini uygulamalı olarak gösterdi. Kağıt, plastik, cam ve metal gibi geri dönüştürülebilir malzemelerin sadece çöp olmadığı, aksine ekonomiye ve doğaya kazandırılabilecek değerli kaynaklar olduğu anlatıldı.
Doğayı Korumanın Yolları Minik Kalplere Aşılıyor
Program sadece atık yönetimiyle sınırlı kalmadı. Geleceğin çevre elçileri olan ilkokul öğrencilerine, kaynakların tasarruflu kullanımı ve çevre kirliliğinin nasıl önlenebileceği de aktarıldı. Eğitimler kapsamında ilçenin farklı noktalarında öğrencilerle birlikte atık toplama ve ayrıştırma etkinlikleri düzenlendi. Çocuklara doğa bilincinin aşılanması yönündeki çalışmalardan memnun kalan öğrenci aileleri, bu değerli eğitimler için Gölcük Belediye Başkanı Ali Yıldırım Sezer’e teşekkürlerini iletti.




